Известие

Collapse
No announcement yet.

Имам ли вариатор или нямам?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Работи като му подам ток от акомулатора!И на загасен и на работещ двигател,първият път цъка,а втория променя оборотите.Проблема е че незнам как да го разбера дали работи с неговите си букси и командването от компютъра.Дали е изключен или не,ненамирам промяна във вървенето и набирането,все си върви еднакво.Някой знае ли какви тоци има в тези две букси и дали може да се пусне пробна лампа вързана за тях?Идеята ми е да видя кога точно му се подава ток и следователно да "усетя" някъква разлика.


    Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
      Работи като му подам ток от акомулатора!И на загасен и на работещ двигател,първият път цъка,а втория променя оборотите.Проблема е че незнам как да го разбера дали работи с неговите си букси и командването от компютъра.Дали е изключен или не,ненамирам промяна във вървенето и набирането,все си върви еднакво.Някой знае ли какви тоци има в тези две букси и дали може да се пусне пробна лампа вързана за тях?Идеята ми е да видя кога точно му се подава ток и следователно да "усетя" някъква разлика.
      Може да закачиш един диод с резистор да свети на 12 волта на клемите на клапана и когато се включва да го виждаш !


      Даването на газ, води до пристрастяване!
      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
      Volvo V50 2.0D by RuBig

      Comment


      • #33
        митака-пловдив - най-добре е да демонтираш соленоида и така да провериш дали работи или не. Демонтажа е много лесен - развиваш двата скрепителни винта и вадиш соленоида нагоре. В извадено положение го свържи към захранване с 12V и виж дали плунжерчето в средата на соленоида изскача напред. Ако тук нещата са ОК, провери в отвора, където се сглобява соленоида. Там трябва да има друго плунжерче, под което е поставена малка пружина. Провери дали това плунжерче се движи свободно надолу/нагоре. Дори ти препоръчвам за всеки случай да го извадиш и да продухаш отвора, в който се монтира това плунжерче. Ако до тук всичко е ОК, това ти гарантира, че от механична гл.т. нещата са наред и функционират. Време е да провериш управлението на соленоида. Сглобяваш всичко по обратния ред и към една от клемите на соленоида свързваш сигнална лампичка (с работно напрежение 12V) или един светодиод (по начина описан от Furious 155) и я/го поставяш на място, което е видно от шофьорската позиция по време на управление на автомобила. Тогава сядаш вътре и прявиш няколко кръгчета, за да установиш дали и при какви условия лампичката/светодиода ще светне.

        После ни информирай за резултата!

        Успех!
        AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
        Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

        Comment


        • #34
          Аз си мисля, че има проблем там. Щом на празен ход и подадено напрежение променя оборотите, а след изключване на напрежението оборотите пак остават така - нещо сигурно не сработва правилно. Или по-скоро нещо заяжда. И чак след гасене на мотора (пад в налягане на маслото) нещата се връщат постарому.
          Last edited by didod; d.m.y г., 13:41.
          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
          Lancia Kappa JTD '98 -

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
            Аз си мисля, че има проблем там. Щом на празен ход и подадено напрежение променя оборотите, а след изключване на напрежението оборотите пак остават така - нещо сигурно не сработва правилно. Или по-скоро нещо заяжда. И чак след гасене на мотора (пад в налягане на маслото) нещата се връщат постарому.
            Вероятно липсва пружината накрая на клапана, под електромеханичния активатор!


            Даването на газ, води до пристрастяване!
            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
            Volvo V50 2.0D by RuBig

            Comment


            • #36
              Айде и аз да се присъединя към отбора с проблеми с вариатора. Извадих соленоида, тествах го с напрежение - работи перфектно. Обаче на мястото си май не върши никаква работа - няма го оня ритник в гъза, който подсказва за правилната му работа. Освен това днес забелязах, че на пета предавка колата замира нейде около 5000 оборота - просто не поема повече газ, макар педала да е до ламарината ... някакви идеи ???
              155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
              Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

              Comment


              • #37
                Ъъъъъ,даде!Извадих го,прегледах го,всичко си има и си му работи.Обаче на мястото си като че не върши никаква работа.Единствено като му подам директен ток от акомулатора бърка оборотите.Пробвах и с обикновенна габаритна крушка с фасунка,да видя какво се случва,тя обаче мига при определени обороти,не трябва ли да светне за постоянно?И при спад на оборотите да угасне?Утре ще пробвам с копче/прекъсвач,да му подам аз тока в движение да го видя какво ще направи.


                Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
                  Ъъъъъ,даде!Извадих го,прегледах го,всичко си има и си му работи.Обаче на мястото си като че не върши никаква работа.Единствено като му подам директен ток от акомулатора бърка оборотите.Пробвах и с обикновенна габаритна крушка с фасунка,да видя какво се случва,тя обаче мига при определени обороти,не трябва ли да светне за постоянно?И при спад на оборотите да угасне?Утре ще пробвам с копче/прекъсвач,да му подам аз тока в движение да го видя какво ще направи.
                  Няма ли възможност с някой колега от региона да ги размените за експеримента, то ще усетиш разликата ? Ако нямате, аз имам един резервен, но не ви знам буксите и съм на 100 километра поне
                  Arena Coast Customs

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
                    Ъъъъъ,даде!Извадих го,прегледах го,всичко си има и си му работи.Обаче на мястото си като че не върши никаква работа.Единствено като му подам директен ток от акомулатора бърка оборотите.Пробвах и с обикновенна габаритна крушка с фасунка,да видя какво се случва,тя обаче мига при определени обороти,не трябва ли да светне за постоянно?И при спад на оборотите да угасне?Утре ще пробвам с копче/прекъсвач,да му подам аз тока в движение да го видя какво ще направи.
                    Като извадиш клапана отгоре с двата винта, отдолу има маслен кпалан и под него има пружина - питането ми е пружината има ли я??? А като разглобиш, може да почистиш там всичко, ако има видими гадости, макар че минава само двигателно масло и не би трявало да е мръсно!


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • #40
                      Ще се повторя от другата тема (в общи приказки де), но понеже тук точно му е мястото, та да кажа :

                      ИМА ЗНАЧЕНИЕ как са вързани кабелите на соленоида !!!

                      Днес опитно доказах, че има значение коя букса с кой кабел свързвате! Извадих соленоида и го пробвах в двете положения на буксите - при едното сработва, при другото - не.
                      Да отбележа също така, че освен при зададените обороти соленоида сработва и при рязко подаване на газ (без значение на оборотите). Така че моя съвет към хората, които мислят че имат проблем с вариатора, е да пробват соленоида по описания начин. Разбира се не е лошо да имате още един соленоид, който да затапи клапана на вариатора за времето на теста (става най-лесно с резервен, или с такъв от ваш колега - който после също може да се тества).
                      Та успех, и дано всичко ви работи !
                      155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                      Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от Alfa User Покажи съобщение
                        Ще се повторя от другата тема (в общи приказки де), но понеже тук точно му е мястото, та да кажа :

                        ИМА ЗНАЧЕНИЕ как са вързани кабелите на соленоида !!!

                        Днес опитно доказах, че има значение коя букса с кой кабел свързвате! Извадих соленоида и го пробвах в двете положения на буксите - при едното сработва, при другото - не.
                        Да отбележа също така, че освен при зададените обороти соленоида сработва и при рязко подаване на газ (без значение на оборотите). Така че моя съвет към хората, които мислят че имат проблем с вариатора, е да пробват соленоида по описания начин. Разбира се не е лошо да имате още един соленоид, който да затапи клапана на вариатора за времето на теста (става най-лесно с резервен, или с такъв от ваш колега - който после също може да се тества).
                        Та успех, и дано всичко ви работи !
                        И коя букса на кое краче трябва да е Алекс, направи една снимка да видим правилната подретба.
                        ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


                        Renault Megane II Grand Tour-2004г

                        Comment


                        • #42
                          На буксите няма никакво означение, но на крачетата на соленоида има - на единия при мене има само на едното (има цифричка 1), а на другия са маркирани и двете крачета с 1 и 2. Та значи правите по-гореописания тест, и си ги маркирате така, че да си ги знаете занапред. При мен едната букса вече няма пластмасово капаче, та ми е лесно
                          155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                          Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                          Comment


                          • #43
                            Доколкото помня котвата на соленоида не е с постоянен магнит и тогава няма значение +- как са.
                            Трябва да отворим един да погледнем.
                            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                            Comment


                            • #44
                              Еми аз го доказах опитно, че има значение. Интересното е именно че като подавам захранване директно от акумулатора няма значение как са буксите, а като свържа соленоида с управлението му - има. Тва е от мен.
                              155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                              Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                              Comment


                              • #45
                                Днес след замерване,контролна лампа,копче-прекъсвач и още куо експерименти стигнах до това;
                                Вариатора ми функционира технически и колата върви много!
                                Същия не работи с неговите си букси и по-специално,не идва плюс.С неговата маса и копче прекъсвач което командвам аз,при подаване на плюс сработва и таа пущина връви .
                                Къде се намира компютъра,има ли реле или бушон,някой имал ли е проблем подобен на този,какво и къде да погледна още?

                                ПРОБЛЕМА МИ Е ЧИСТО ТОКАДЖИЙСКИ!!!!


                                Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                                Comment

                                Working...
                                X