Работи като му подам ток от акомулатора!И на загасен и на работещ двигател,първият път цъка,а втория променя оборотите.Проблема е че незнам как да го разбера дали работи с неговите си букси и командването от компютъра.Дали е изключен или не,ненамирам промяна във вървенето и набирането,все си върви еднакво.Някой знае ли какви тоци има в тези две букси и дали може да се пусне пробна лампа вързана за тях?Идеята ми е да видя кога точно му се подава ток и следователно да "усетя" някъква разлика.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Имам ли вариатор или нямам?!
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщениеРаботи като му подам ток от акомулатора!И на загасен и на работещ двигател,първият път цъка,а втория променя оборотите.Проблема е че незнам как да го разбера дали работи с неговите си букси и командването от компютъра.Дали е изключен или не,ненамирам промяна във вървенето и набирането,все си върви еднакво.Някой знае ли какви тоци има в тези две букси и дали може да се пусне пробна лампа вързана за тях?Идеята ми е да видя кога точно му се подава ток и следователно да "усетя" някъква разлика.!
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
митака-пловдив - най-добре е да демонтираш соленоида и така да провериш дали работи или не. Демонтажа е много лесен - развиваш двата скрепителни винта и вадиш соленоида нагоре. В извадено положение го свържи към захранване с 12V и виж дали плунжерчето в средата на соленоида изскача напред. Ако тук нещата са ОК, провери в отвора, където се сглобява соленоида. Там трябва да има друго плунжерче, под което е поставена малка пружина. Провери дали това плунжерче се движи свободно надолу/нагоре. Дори ти препоръчвам за всеки случай да го извадиш и да продухаш отвора, в който се монтира това плунжерче. Ако до тук всичко е ОК, това ти гарантира, че от механична гл.т. нещата са наред и функционират. Време е да провериш управлението на соленоида. Сглобяваш всичко по обратния ред и към една от клемите на соленоида свързваш сигнална лампичка (с работно напрежение 12V) или един светодиод (по начина описан от Furious 155) и я/го поставяш на място, което е видно от шофьорската позиция по време на управление на автомобила. Тогава сядаш вътре и прявиш няколко кръгчета, за да установиш дали и при какви условия лампичката/светодиода ще светне.
После ни информирай за резултата!
Успех!AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Comment
-
Аз си мисля, че има проблем там. Щом на празен ход и подадено напрежение променя оборотите, а след изключване на напрежението оборотите пак остават така - нещо сигурно не сработва правилно. Или по-скоро нещо заяжда. И чак след гасене на мотора (пад в налягане на маслото) нещата се връщат постарому.Last edited by didod; d.m.y г., 13:41.
Comment
-
Първоначално публикувано от didod Покажи съобщениеАз си мисля, че има проблем там. Щом на празен ход и подадено напрежение променя оборотите, а след изключване на напрежението оборотите пак остават така - нещо сигурно не сработва правилно. Или по-скоро нещо заяжда. И чак след гасене на мотора (пад в налягане на маслото) нещата се връщат постарому.
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Айде и аз да се присъединя към отбора с проблеми с вариатора. Извадих соленоида, тествах го с напрежение - работи перфектно. Обаче на мястото си май не върши никаква работа - няма го оня ритник в гъза, който подсказва за правилната му работа. Освен това днес забелязах, че на пета предавка колата замира нейде около 5000 оборота - просто не поема повече газ, макар педала да е до ламарината ... някакви идеи ???
Comment
-
Ъъъъъ,даде!Извадих го,прегледах го,всичко си има и си му работи.Обаче на мястото си като че не върши никаква работа.Единствено като му подам директен ток от акомулатора бърка оборотите.Пробвах и с обикновенна габаритна крушка с фасунка,да видя какво се случва,тя обаче мига при определени обороти,не трябва ли да светне за постоянно?И при спад на оборотите да угасне?Утре ще пробвам с копче/прекъсвач,да му подам аз тока в движение да го видя какво ще направи.
Comment
-
Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщениеЪъъъъ,даде!Извадих го,прегледах го,всичко си има и си му работи.Обаче на мястото си като че не върши никаква работа.Единствено като му подам директен ток от акомулатора бърка оборотите.Пробвах и с обикновенна габаритна крушка с фасунка,да видя какво се случва,тя обаче мига при определени обороти,не трябва ли да светне за постоянно?И при спад на оборотите да угасне?Утре ще пробвам с копче/прекъсвач,да му подам аз тока в движение да го видя какво ще направи.Arena Coast Customs
Comment
-
Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщениеЪъъъъ,даде!Извадих го,прегледах го,всичко си има и си му работи.Обаче на мястото си като че не върши никаква работа.Единствено като му подам директен ток от акомулатора бърка оборотите.Пробвах и с обикновенна габаритна крушка с фасунка,да видя какво се случва,тя обаче мига при определени обороти,не трябва ли да светне за постоянно?И при спад на оборотите да угасне?Утре ще пробвам с копче/прекъсвач,да му подам аз тока в движение да го видя какво ще направи.
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Ще се повторя от другата тема (в общи приказки де), но понеже тук точно му е мястото, та да кажа :
ИМА ЗНАЧЕНИЕ как са вързани кабелите на соленоида !!!
Днес опитно доказах, че има значение коя букса с кой кабел свързвате! Извадих соленоида и го пробвах в двете положения на буксите - при едното сработва, при другото - не.
Да отбележа също така, че освен при зададените обороти соленоида сработва и при рязко подаване на газ (без значение на оборотите). Така че моя съвет към хората, които мислят че имат проблем с вариатора, е да пробват соленоида по описания начин. Разбира се не е лошо да имате още един соленоид, който да затапи клапана на вариатора за времето на теста(става най-лесно с резервен, или с такъв от ваш колега - който после също може да се тества).
Та успех, и дано всичко ви работи !
Comment
-
Първоначално публикувано от Alfa User Покажи съобщениеЩе се повторя от другата тема (в общи приказки де), но понеже тук точно му е мястото, та да кажа :
ИМА ЗНАЧЕНИЕ как са вързани кабелите на соленоида !!!
Днес опитно доказах, че има значение коя букса с кой кабел свързвате! Извадих соленоида и го пробвах в двете положения на буксите - при едното сработва, при другото - не.
Да отбележа също така, че освен при зададените обороти соленоида сработва и при рязко подаване на газ (без значение на оборотите). Така че моя съвет към хората, които мислят че имат проблем с вариатора, е да пробват соленоида по описания начин. Разбира се не е лошо да имате още един соленоид, който да затапи клапана на вариатора за времето на теста(става най-лесно с резервен, или с такъв от ваш колега - който после също може да се тества).
Та успех, и дано всичко ви работи !ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша
Renault Megane II Grand Tour-2004г
Comment
-
На буксите няма никакво означение, но на крачетата на соленоида има - на единия при мене има само на едното (има цифричка 1), а на другия са маркирани и двете крачета с 1 и 2. Та значи правите по-гореописания тест, и си ги маркирате така, че да си ги знаете занапред. При мен едната букса вече няма пластмасово капаче, та ми е лесно
Comment
-
Еми аз го доказах опитно, че има значение. Интересното е именно че като подавам захранване директно от акумулатора няма значение как са буксите, а като свържа соленоида с управлението му - има. Тва е от мен.
Comment
-
Днес след замерване,контролна лампа,копче-прекъсвач и още куо експерименти стигнах до това;
Вариатора ми функционира технически и колата върви много!
Същия не работи с неговите си букси и по-специално,не идва плюс.С неговата маса и копче прекъсвач което командвам аз,при подаване на плюс сработва и таа пущина връви.
Къде се намира компютъра,има ли реле или бушон,някой имал ли е проблем подобен на този,какво и къде да погледна още?
ПРОБЛЕМА МИ Е ЧИСТО ТОКАДЖИЙСКИ!!!!
Comment
Comment